Stoneground

Nic Stoneground – odkrywca i podróżnik z gry Star Stable Online.

Star Stable Online

Charakterystyka

Nic Stoneground jest słynnym naukowcem i odkrywcą. Napisał wiele książek o swoich podróżach i to właśnie dzięki nim zdobył sławę. Aktualnie pracuje dla A.A.E., a jego celem jest znalezienie tajemniczej doliny pełnej skarbów i nieodkrytych bogactw. Żyje w przekonaniu, że to miejsce jest w jakiś sposób powiązane z Doliną Ukrytych Dinozaurów. Obrał sobie także za cel znalezienie i udokumentowanie właśnie w tym miejscu Yeti. Jest również właścicielem tajemniczej lodówki, z której może wyjąć co tylko zechce, i którą ma dziwną, podświadomą potrzebę chronić. Nic jest mężczyzną średniego wzrostu ubranym w swego rodzaju czerwono-granatowy płaszcz z runami i dziwnym symbolem. Nosi także skórzane, brązowe rękawiczki, brązowe spodnie i ciemne buty zimowe. Jest wdzięczny graczowi za pomoc w odkrywaniu doliny i chętnie dzieli się z nim wiedzą o niej i poprzedniej ekspedycji, która musiała się ewakuować z powodu nagłej katastrofy.

Historia

Gracz poznaje Nica po raz pierwszy na polach Everwind, gdy ten prosi go o pomoc w odwiązaniu balonu. Mężczyzna znika na długo. Ponowne spotkanie następuje po osiągnięciu piętnastego poziomu i reputacji "Lubiana" w Valedale. Okazuje się, że balon Nica rozbił się w miejscu o nazwie Dolina Ukrytych Dinozaurów, gdzie pomagamy mu zbudować obozowisko. Gracz pomaga też Nicowi w odkrywaniu Doliny, a do obozowiska z czasem przybywa coraz więcej ludzi, m.in. Profesor Einstein, która udostępnia zadania dotyczące budowy obozowiska. W ten sposób powstają sklepy z ubraniami i pożywieniem, kawiarnia, tor jeździecki, punkt weterynarza, punktu opieki nad końmi oraz balon, którym można transportować się ze Srebrnej Polany do Doliny.

Ciągi zadań

Jednorazowe

Balonem do ukrytej doliny

Gracz spotyka Nica na polach Everwind. Ten przedstawia się i prosi o pomoc z odczepieniem worków z piaskiem od jego balonu. Po odczepieniu worków Nic dziękuje graczu i odlatuje w stronę gór. Przez kilka chwil można go obserwować, lecz później znika wśród skał.

Witamy w Dolinie Ukrytych Dinozaurów

Po naprawieniu windy i oczyszczeniu drogi gracz dociera do miejsca rozbicia się balonu odkrywcy. Nic cieszy się widząc w końcu żywą duszę na tym pustkowiu i opowiada niefortunną historię katastrofy. Po tym prosi gracza, aby rozejrzał się za jego sprzętem i workami z piaskiem. Następnie gracz pomaga rozstawić namiot, zbudować małą latarnię ze śniegu, znaleźć drewno na opał, rozpalić ognisko, zmontować ruszt i złożyć 2 ławki. Gracz pisze również w jego imieniu list do A.A.E. oraz prośbę do Poczty Głównej o zamontowanie skrzynki pocztowej w obozowisku. Oba listy gracz zanosi do Dereka w Srebrnej Polanie. Następnie gracz odbiera skrzynki do zamontowania: przychodzącą oraz wychodzącą i wraca do doliny, aby zamontować je przy obozowisku.

Pierwsze odkrycia i niespodziewany gość

Kolejnego dnia do Nica przychodzi wiadomość od A.A.E. Okazuje się, że zaczną oni wspierać ekspedycję i odkrywanie nowych terenów. Podróżnik czyni gracza swoim wspólnikiem i razem z nim gracz odkrywa kolejne obszary zamarzniętej doliny, lecz najpierw uczy gracza jak obliczać odległość między punktami za pomocą lunety, rysować mapy i fotografować charakterystyczne rzeczy. Wręcza także graczu własny zestaw do odkrywania, który gracz testuje w okolicach obozu. Pierwsza wyprawa badawcza gracza odbywa się na Zamarzniętym Jeziorze. Znajduje na nim przy okazji Ukrytego Dinozaura. W następnej kolejności Nic każe pobrać próbki z odkrytego szkieletu, rdzenie lodowe, a także później je wysłać i sprawdzić skrzynkę pocztową. Okazuje się, że A.A.E. wysłało Stoneground'owi wsparcie naukowe w postaci profesor Einstein. Niestety odkrywca nie żywi do niej zbytniej sympatii. Dodatkowo miała przylecieć helikopterem, a Nic po doświadczeniach z balonem ma pewne obawy co do jej podróży i dochodzi do wniosku, że dziwny dźwięk słyszany wcześniej z drugiej strony jeziora musiał być rozbijającym się helikopterem profesor i wysyła gracza na misję ratunkową. Gracz odnajduje profesor Einstein na skraju Lodowego Lasu przy rozbitym helikopterze próbującą znaleźć jakieś logiczne wyjście z sytuacji. Po krótkiej rozmowie gracz przywozi ją do obozowiska. Jest nieco zdziwiona niskim poziomem rozwinięcia miejsca, do którego trafia i krytykuje podejście Nica do tematu ekspedycji. Również informuje, że Uniwersytet Jorveski składa najszczersze gratulacje w związku z odkryciem Doliny oraz, że nie może finansować przedsięwzięcia póki nie otrzymają ważnych wyników z tego miejsca.

Kolejne wyprawy

Następnego dnia Nic prosi gracza o sprawdzenie skrzynki pocztowej, w której znajdują się wyniki analizy próbek. Okazuje się że szkielet odkryty poprzedniego dnia należy do gatunku Liopleuredona liczącego dwadzieścia tysięcy lat, kiedy te dinozaury wyginęły sto sześćdziesiąt pięć milionów lat temu. Następnie Nic zleca graczu wyprawę na Lodowy Szczyt Słońca znajdujący się po północno-wschodniej części jeziora. Przy okazji gracz odkrywa Lodową Dolinę i Lodową Cytadelę, od której Nic każe się trzymać z daleka ze względu na pogłoski o mieszkającej tam Lodowej Czarownicy. W następnej kolejności wysyła gracza na ekspedycję na wschodnią część Doliny. Tam gracz odkrywa Lodowy Las, Przepaść Popiołów i zablokowaną drogę do Krainy Popiołów, gdzie jest aktywny wulkan - Gniew Garnoka. Po tym odkrywca prosi o zbadanie tropów Yeti na jeziorze i wysyła na wyprawę do Doliny Zamarzniętej Mgły. Później gracz odwiedza także Lodowy Portal, gdzie są Kalltersi: Sedna i Nanook.

Codzienne

Więcej tropów na śniegu

Nic prosi gracza o zbadanie nowych tropów na śniegu i sprawdzenie czy nie należą do Yeti. Daje także graczu swój aparat na wypadek, jeśli udałoby się graczu spotkać Yeti. Po zbadaniu 25 tropów okazuje się, że nie są to ślady Yeti. Gracz wraca do odkrywcy, aby mu to oznajmić.

Rdzenie lodowe do analizy

Nic prosi gracza o 3 nowe lodowe rdzenie z powierzchni jeziora do analizy.

Listy i raporty do wysłania

Gracz pomaga Stoneground'owi wysłać 5 raportów do A.A.E.

Raporty do napisania

Gracz pisze dla Nica raport do wysłania.

Biała plama na mapie

Nic wysyła gracza w jedno z kilku miejsc w dolinie by gracz uzupełnił jego mapę. Następnie gracz odkrywa teren i wraca do niego.

Ciekawostki