FANDOM

Jorvik
Jorvik

Mapa wyspy w Starshine Legacy.

Jorvik – wyspa leżąca na północnej półkuli, miejsce akcji gier Akademia Gwiazd, Starshine Legacy, Stajnia Marzeń i Star Stable Online. Stolicą wyspy jest miasteczko o tej samej nazwie. Wyspa posiada własną flagę.

Przegląd

Jorvik jest istniejącą od starożytności wyspą, na której znajduje się wiele zasobów naturalnych, takich jak minerały. Wyhodowano tu dwie rasy koni: kucyk jorveski i Jorvik Gorącokrwisty. Dokładne położenie wyspy nie jest znane, ale jej klimat przypomina Europę Środkową.

Starshine Legacy

Akcja tej serii dzieje się na terenie Miasta Jorvik. Na mapie widzimy, że w mieście znajduje się szkoła, tama, lotnisko, platforma wiertnicza, osiedla, a także niezamieszkany teren górzysto-leśny. Obszar gry jest ograniczony i gracz może poruszać się tylko na obrębie danego poziomu, który zazwyczaj obejmuje jedną z lokacji pokazanych na mapie. Nie można przemieszczać się po mapie, która pozostaje taka sama w każdej części. Jedyną interakcją jest pulsujący awatar bohaterki, pokazujący, w którym miejscu wyspy się znajdujemy.

Akademia Gwiazd

SAmapa

Mapa wyspy w Akademii Gwiazd

W tej serii mapa Jorvik jest podobna do tej ze Starshine Legacy, również przedstawia Miasto Jorvik, ale gracz ma większą swobodę działania i może dowolnie przemieszczać się między lokacjami, do wyboru z interaktywnej mapy. Dostępne lokacje nieznacznie się różnią między częściami.

Stajnia Marzeń

Mapass

Mapa wyspy w Stajni Marzeń

Mapa jest znacznie większa i bardziej realistyczna, niż w porzednich grach. Największą różnicę stanowi fakt, że został udostępniony otwarty świat. Gracz może zwiedzać rozległe obszary i odkrywać nowe lokacje. Choć mapa jest taka sama przez całą serię, każda część gry udostępnia inny obszar wyspy. Kilka z lokacji jest już znane z poprzednich serii, np. stajnia Jorvik, Wzgórze Strachów czy Pine Hill.

Star Stable Online

Mapa jorvik mistfall

Mapa wyspy w SSO

Mapa przeszła kolejne zmiany, powiększono ją i dodano nowe lokacje. Obszar gry jest podzielony na większe krainy:

Najbardziej przypomina mapę ze Stajni Marzeń: Jesienny Galop; pojawiają się m.in. stajnie Valedale i Firgrove. Dodane zostały też zupełnie nowe obszary, takie jak Dolina Ukrytych Dinozaurów czy Półwysep Południowego Kopyta. Istnieją także sekretne lokalizacje. Mapa ciągle powiększa się i są dodawane nowe tereny.

Ciekawostki

  • Jorvik (bądź Jórvík) to także historyczna nazwa dzisiejszego Hrabstwa York w Anglii.