FANDOM

Jorvik
Jorvik

Mapa wyspy w Starshine Legacy.

Jorvik – wyspa leżąca na północnej półkuli, miejsce akcji gier Akademia Gwiazd, Starshine Legacy, Stajnia Marzeń i Star Stable Online. Stolicą wyspy jest Miasto o tej samej nazwie. Wyspa posiada własną flagę.

Przegląd

Jorvik jest istniejącą od starożytności wyspą, na której znajduje się wiele zasobów naturalnych, takich jak minerały. Wyhodowano tu dwie rasy koni: kucyk jorveski i Jorvik Gorącokrwisty. Dokładne położenie wyspy nie jest znane, ale jej klimat przypomina Europę Środkową.

Historia

Wyspa powstała w wyniku uderzenia meteoru kilka tysięcy lat temu. Odkrył ją Jon Jarl, lecz pierwszymi osadnikami byli Kalltersi.

Starshine Legacy

Akcja tej serii dzieje się na terenie Miasta Jorvik. Na mapie widzimy, że w mieście znajduje się szkoła, tama, lotnisko, platforma wiertnicza, osiedla, a także niezamieszkany teren górzysto-leśny. Obszar gry jest ograniczony i gracz może poruszać się tylko na obrębie danego poziomu, który zazwyczaj obejmuje jedną z lokacji pokazanych na mapie. Nie można przemieszczać się po mapie, która pozostaje taka sama w każdej części. Jedyną interakcją jest pulsujący awatar bohaterki, pokazujący, w którym miejscu wyspy się znajdujemy.

Akademia Gwiazd

SAmapa

Mapa wyspy w Akademii Gwiazd

W tej serii mapa Jorvik jest podobna do tej ze Starshine Legacy, również przedstawia Miasto Jorvik, ale gracz ma większą swobodę działania i może dowolnie przemieszczać się między lokacjami, do wyboru z interaktywnej mapy. Dostępne lokacje nieznacznie się różnią między częściami.

Stajnia Marzeń

Mapass

Mapa wyspy w Stajni Marzeń

Mapa jest znacznie większa i bardziej realistyczna, niż w porzednich grach. Największą różnicę stanowi fakt, że został udostępniony otwarty świat. Gracz może zwiedzać rozległe obszary i odkrywać nowe lokacje. Choć mapa jest taka sama przez całą serię, każda część gry udostępnia inny obszar wyspy. Kilka z lokacji jest już znane z poprzednich serii, np. stajnia Jorvik, Wzgórze Strachów czy Pine Hill.

Star Stable Online

Mapa Jorvik-0

Mapa w Star Stable Online

Mapa przeszła kolejne zmiany, powiększono ją i dodano nowe lokacje. Obszar gry jest podzielony na większe krainy:

Najbardziej przypomina mapę ze Stajni Marzeń: Jesienny Galop; pojawiają się m.in. stajnie Valedale i Firgrove. Dodane zostały też zupełnie nowe obszary, takie jak Dolina Ukrytych Dinozaurów czy Półwysep Południowego Kopyta. Istnieją także sekretne lokalizacje. Mapa ciągle powiększa się i są dodawane nowe tereny.

Twórcy stworzyli w Jorvik wiele nazw własnych nawiązujących do rzeczywistych marek: J-Bay, JKEA, JPhone, Jalegro, Jinstacam, Jor-Cola, Jorvikify, JorEx, How I Met Your Horse.

Ciekawostki

  • Jorvik (bądź Jórvík) to także historyczna nazwa dzisiejszego Hrabstwa York w Anglii.