FANDOM

Jon Jarl (2)

Jon Jarl – odkrywca Jorvik, dowiadujemy się o nim w Star Stable Online. Przybył do Jorvik w październiku 1218 roku. Rządził Jorvik przez 45 lat. Jeden z klanów w Jorvik, znany jako Klan Silfer, składa się z jego potomków, którzy nadal żyją w Srebrnej Polanie - Baronowa jest jedną z nich. Jon jest pochowany w Grobowcu Jarla niedaleko Fortu Pinta.

Jesienią w 1263 roku odbył się pogrzeb Jona Jarla, który trwał trzy dni, a żałoba została ogłoszona w całym Jorvik na miesiąc. Pochówek odbył się w grobowcu, niedaleko Klifów Tower, podczas którego brały udział prawie wszystkie klany w Jorvik, w tym Silfer oraz Strażnicy Aideen.

Odkrycie Jorvik

Na pokładzie brakowało jedzenia i słodkiej wody, a sklepy z jedzeniem były prawie puste, ale wizje Jona Jarla o nieodkrytym lądzie z czasem pojawiały się coraz częściej. Nagle on i jego towarzysze zobaczyli w oddali nieznaną wyspę. Niestety pierwszy statek uszkodziły wielkie kamienie, nazwane później Klifami Tower, a wszyscy na pokładzie zginęli. Statek Jarla, widząc to, co się stało, zawrócił na południe od Klifów Tower i przybił do brzegu na spokojnej plaży. Gdy Jarl jako pierwszy postawił stopę na lądzie, wspiął się na wysoki klif, który stał się potem miejscem pierwszego fortu i krzyknął w noc:

"Jestem Jon Jarl, Syn Jora! Ta ziemia jest teraz moją ziemią i nazywam ją Jorvik i będę jej bronił przez całe życie, a nawet i po śmierci! "

Po tym, jak Jon Jarl przybył na wyspę, nigdy jej nie opuścił.